Je laatste bezoek was
Het is nu 20 maart 2019, 10:00
Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Problemen “oude versie” Velduil
BerichtGeplaatst: 13 aug 2018, 21:07 
Highly experienced Camper

De problemen met de rits en de stokken hebben wij ook (Velduil van voorjaar 2013). Daarnaast is onze tent al twee keer terug geweest voor een nieuwe rits bij de ramen: die gingen kapot als er teveel spanning op kwam.
Ik los het ‘ritsprobleem’ altijd op door de tent vooral niet té strak te spannen. De stokken zo kort mogelijk en de scheerlijnen zodat die net niet gaan hangen. Ik weet dat dit geheel tegen de ‘De Waard mores’ is, maar het doek krimpt zo hard bij regen dat de Velduil zichzelf dan vanzelf superstrak trekt. Op die manier voorkom ik ook het scheuren van de ritsen.
Wat de stokken betreft: ik overweeg om de eindstukken een paar centimeter in te korten. Ik heb de stokken nu allemaal zo kort mogelijk (ik zet ze niet eens vast...) en dan nog staat de tent ook zonder haringen al behoorlijk strak. Doordat de hoofdstok een kromming heeft en de eindstukjes niet kunnen ze op een gegeven moment niet verder naar binnen.
Ik verwacht ook dat een iets kortere stok ook het spanningsprobleem bij de voordeuren zal verminderen.
Ik wacht even af hoe het faillissement afloopt: anders kort ik ze zelf even in.

Profiel  

Berichttitel: Re: Problemen “oude versie” Velduil
BerichtGeplaatst: 13 aug 2018, 21:15 

Mark74 schreef:
Voor wat betreft de ritsen: wij hadden een Velduil uit 2013 (jubileum model) waarbij ook de ritsen slecht open en dicht gingen.
Na een aanpassing door het atelier was dit een stuk beter.

Wat hebben ze dan precies aangepast?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 aug 2018, 21:27 
Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 10
Deze spanning opgelost door het stiksel los te halen en opnieuw te doen.

Wij hadden exact hetzelfde probleem (ik heb de foto even gebruikt als voorbeeld).
Na de aanpassing was het een stuk beter.
De stokken hield ik ook altijd op de kortste stand.

Wat ik ook nog wel eens deed was de hordeuren dicht ritsen, en de gewone er los voor hangen.
De jubileum uitvoering had standaard hordeuren, ik weet niet of de gewone modellen dit ook hadden in 2012/2013....Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk

Profiel Persoonlijk album  

Berichttitel: Problemen “oude versie” Velduil
BerichtGeplaatst: 14 aug 2018, 07:17 

Het 2012/2013 model is gewoon de eerste serie, dat is geen jubileummodel ofzo (alleen kreeg je korting als je hem in het jubileumweekend in Heerde bestelde). Later zijn er wel speciale uitvoeringen geweest, zoals eentje met strepen en een lichter doek...
Die hordeuren waren in die eerste serie standaard. Maar die trekken bij mij ook strak als de andere deuren te strak staan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 aug 2018, 07:49 
Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 10
Wilbie schreef:
Het 2012/2013 model is gewoon de eerste serie, dat is geen jubileummodel ofzo (alleen kreeg je korting als je hem in het jubileumweekend in Heerde bestelde). Later zijn er wel speciale uitvoeringen geweest, zoals eentje met strepen en een lichter doek...
Die hordeuren waren in die eerste serie standaard. Maar die trekken bij mij ook strak als de andere deuren te strak staan.
Anders gezegd: wij hadden de beige/bordeaux (jubileumversie) met hordeuren en ramen voor €1899,- ( dacht ik )
Ramen en hordeur waren een optie bij de gewone versie.
We hadden hem toen compleet met luifel en gordijnenset voor €2485,-

Na 3 jaar verkocht met slechts €135,- afschrijving

Foto is onze tent net opgezet door de nieuwe eigenaar.Afbeelding

Afgelopen week stond er toevallig ook 1 in dezelfde kleur combi hier in Zwitserland.

BerichtGeplaatst: 14 aug 2018, 11:42 
Rookie

Wij hadden hetzelfde probleem met de ritsen van de velduil, gekocht op het nazomerfestival in 2014.
Na de zomervakantie 2015 de tent ingeleverd met het probleem stokken en ritsen.
Toen is de voorgevel vernieuwd, en zijn de stokken vervangen.
Helaas kwamen we er in 2016 achter dat de voorgevel er scheef in zat gemaakt, linkerdeur lag op de grond en de rechterdeur hing 5 cm boven de grond.
De medewerkers van de waard in roden hebben toen besloten om onze velduil toen om te ruilen voor een nieuwe. Deze hebben wij toen geruild met bijbetaling voor een complete nieuwe bosuil en een kuifuil met tarp. Super service van de waard (vrijbuiter).

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 jan 2019, 20:37 
Rookie

Afbeeldingen: 0
Update..

Hoi Allemaal,
Bedankt voor het meedenken in dit verhaal :D . Nadat duidelijk was hoe De Waard verder zou gaan hebben we contact gehad met Heerde. De beste man vertelde dat het een bekend probleem was en ik het beste de tent in zijn geheel naar hun toe te brengen.

Halverwege december hebben we tent kunnen brengen naar Heerde (1 ½ uur heen en weer terug..). Vandaag heb van hen een reactie ontvangen waarover ik verbolgen over ben. De vlekken zijn mogelijk afkomstig van scheerlijnen en/of naden. Er zou niks aan te doen zijn is me verteld :shock: . Een normaal doek mag je toch verwachten van De Waard? Je gaat toch ook terug met een jas die verkleurd in de regen of ben ik nu gek? Het ziet er niet uit!

De rits willen ze maken en in het vervolg voorkomen door aan beide buitenzijden van de deur een lapjes stof tussen te zetten. De manier zal effectief zijn voor de rits, hoewel ik mijn twijfels heb over juist spannen en "hangen" van voorgevel als er eens tukje tussen wordt gezet...(:?). Ik voel me eigenlijk niet eens serieus genomen terwijl je er een bak met geld voor neerlegt voor zo'n tent :(

Ik probeer ze morgen maar weer te bellen... :(

BerichtGeplaatst: 13 jan 2019, 14:12 
Rookie

Afbeeldingen: 0
Inmiddels heb ik contact gehad met De Waard. Er wordt gewerkt aan een oplossing voor onze situatie. Ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen. Mogelijk een andere tent, alternatief oid. In gesprek blijven met hen is belangrijk heb ik vernomen. Soms is er nog enige miscommunicatie tussen atelier en vestiging.

BerichtGeplaatst: 16 jan 2019, 20:28 
Very experienced Camper

Ik duim voor je op een goede afloop. De tent van mij is terug naar De Waard vanwege die strepen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2