Je laatste bezoek was
Het is nu 19 jun 2019, 21:46
Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Kuifeend voor het eerst opgezet
BerichtGeplaatst: 21 mei 2017, 16:46 
Highly experienced Camper

Afbeeldingen: 35
Robbe schreef:
Ps, die portaalstokken horen schuin naar buiten te staan...

Doen ze ook:

10118

(perspectief, groothoeklens,te dicht op het object gefotografeerd .... )

Profiel Persoonlijk album  

BerichtGeplaatst: 22 mei 2017, 19:15 
Very Extremely experienced Camper

Nou vooruit

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 jun 2018, 17:49 
Very Extremely experienced Camper

marcelr schreef:
Robbe schreef:
Heb je ooit antwoord gekregen van Alldek? Ik stond namenlijk op het punt om het ook na te vragen.

Nee, ze hebben nooit de moeite genomen om antwoord te geven.

Maar goed, dat heeft me er niet van weerhouden om naar een oplossing te blijven zoeken.

Ik heb m'n Mostert A-stok kruisje meegenomen naar de Bever in Eindhoven, en een uurtje met de daar voorradige Mostert stokken zitten passen en meten. De mensen van de Bever waren zeer behulpzaam. De uitkomst was dat de onderste vier delen van een 170 cm lange Mostert stok de goeie lengte geven voor de benen van de A-stok. Bovendien kloppen de diameters, zodat de benen van het kruisje netjes schuivend in de stokken passen, zoals het hoort bij Mostert. De hoek tussen de twee benen was oorspronkelijk te klein (78 graden, afgaand op de sticker op het kruisje), de aansluitstukken zijn een beetje verplaatst zodat die hoek nu precies 90 graden is:

10098

Omdat het topdeel van het kruisje te kort is (de afstand tussen binnen- en buitentent is 20cm), heb ik van een van de topdelen van de stokken een opzetstukje gemaakt (iingekort tot de goede lengte, aluminium propje gedraaid met een gat van 6 mm erin, en die met een lichte perspassing in het ingekorte stokdeel gezet. Een (aangepast) opzetstukje van Esvo had ook gekund, maar het stokdeel was toch over en past mooier bij de rest van de A-stok:

10099

Om de benen niet door de tent te laten prikken worden de uiteinden bij elkaar gehouden door twee voetplaten, verbonden met een stevige instelbare band:

10100

In eerste instantie had ik bij Esvo een stuk of wat stalen stokken besteld, met een A-kruisje en een verlengstukje, maar dat paste allemaal niet door het nokoog van de binnentent. Ik had geen zin om die netjes ingefestonneerde ring te gaan slopen voor een beetje hobbywerk van mijn kant, dus ben ik teruggegaan naar het A-stok kruisje dat Lambert erbij geleverd had. E..e.a. is nog niet opgezet geweest, maar daar komt binnenkort verandering in.
Wellicht heb een een A stuk weten te bemachtigen. Heb jij misschien nog een close up van jouw A stuk?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 apr 2019, 17:47 

Ik zie deze reactie nu pas :oops:
Zal morgen even de KE van zolder halen en een foto van het kruisje plaatsen.

BerichtGeplaatst: 14 apr 2019, 16:16 

Zo dan:

10543

beter laat dan nooit ...

Achterliggend velletje is stqndaard A4 (297x210mm).
Hoeken tussen de drie buisjes (vanaf ca. 9uur met de klok mee): 135-90-135 graden.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3