Je laatste bezoek was
Het is nu 19 jun 2019, 22:20
Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Kuifuil gezocht
BerichtGeplaatst: 30 maart 2019, 20:52 
Site Admin

Afbeeldingen: 181
Maar goed terug naar de essentie. De Kuifuil is niet de meest ideale bijzettent. Zilverplevier is het leukste naast een Goudplevier. Zou je naar kunnen zoeken. Of een gevraagd advertentie op marktplaats.
Of een Kleine Burgemeester.

Profiel Persoonlijk album  

Berichttitel: Kuifuil gezocht
BerichtGeplaatst: 30 maart 2019, 21:22 
Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 10
We dwalen wel vaker af van het oorspronkelijke onderwerp

Zilverplevier op MP is al weg.

Succes met zoeken naar de juiste bijzet tent

BerichtGeplaatst: 30 maart 2019, 22:12 
Very Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 29
Mijn persoonlijke ervaringen met bijzettenten voor drie kinderen:

Koningsstern: te klein en te onhandig door schuine deur. Wel de mooiste

Zilverplevier: prima als ze nog kleiner zijn (tot de puberteit grofweg). Handig is ook de dubbele stok voor als bij de zilverplevier. Qua bruikbaarheid mijn favoriete bijzetter.

Kleine Burgemeester en Oeverloper: Prima maar ook tot een bepaalde leeftijd van de kinderen. Eigenlijk als de Zilverplevier.

Kemphaan: Al weer wat groter maar met drie grotere kinderen een goede bijzetter.

Kap- en Mantelmeeuw: Ook wat groter maar m.i. heerlijke tenten. De Kapmeeuw wordt hier al jaren als primaire bijzetter gebruikt.

Slaaptent Zeearend: Kleiner dan hij lijkt. Eigenlijk een beetje onhandige binnenruimte. In mijn exemplaar heb ik een A-stok gemaakt waardoor hij net kan met drie kinderen.

Dwergmeeuw: Leuk maar niet voor drie kinderen.

Pijlstaart: zie Bergmeeuw.

Met de Kuifuil heb ik geen ervaring maar naar mijn idee is dit zeker ook een prima bijzetter met drie kinderen.

BerichtGeplaatst: 31 maart 2019, 06:30 
Highly experienced Camper

Afbeeldingen: 16
https://www.dewitschijndel.nl/safarica- ... ent-beige/

Het is dan wel geen de waard tent, maar misschien wel een goede bijzetter, niet te groot en een 3 persoons tent van polykatoen.

Heb zelf laatst de 2 persoons variant gekocht voor mochten we ergens enkel ergens 1 nachtje willen gaan kamperen. De voortent is van deze tent ook voorzien van een kuipzeil van 5/6cm hoog welke aan de binnentent vast zit. Ook een pre is dat ie vrij donker is al moet ik dat zelf nog wel in de praktijk gaan ondervinden.

Succes in ieder geval met je zoektocht!

BerichtGeplaatst: 31 maart 2019, 11:07 
Very experienced Camper

Ik dacht, weet het vrijwel zeker, dat ik hier een reactie had neergezet met een link naar een alternatief voor de Kuifuil. Maar dat bericht is verdwenen??

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 maart 2019, 15:37 

Afbeeldingen: 57
Moose schreef:
Mijn persoonlijke ervaringen met bijzettenten voor drie kinderen:

Koningsstern: te klein en te onhandig door schuine deur. Wel de mooiste

Zilverplevier: prima als ze nog kleiner zijn (tot de puberteit grofweg). Handig is ook de dubbele stok voor als bij de zilverplevier. Qua bruikbaarheid mijn favoriete bijzetter.

Kleine Burgemeester en Oeverloper: Prima maar ook tot een bepaalde leeftijd van de kinderen. Eigenlijk als de Zilverplevier.

Kemphaan: Al weer wat groter maar met drie grotere kinderen een goede bijzetter.

Kap- en Mantelmeeuw: Ook wat groter maar m.i. heerlijke tenten. De Kapmeeuw wordt hier al jaren als primaire bijzetter gebruikt.

Slaaptent Zeearend: Kleiner dan hij lijkt. Eigenlijk een beetje onhandige binnenruimte. In mijn exemplaar heb ik een A-stok gemaakt waardoor hij net kan met drie kinderen.

Dwergmeeuw: Leuk maar niet voor drie kinderen.

Pijlstaart: zie Bergmeeuw.

Met de Kuifuil heb ik geen ervaring maar naar mijn idee is dit zeker ook een prima bijzetter met drie kinderen.

Onze ervaringen (wat minder uitgebreid, hebben wat minder tenten uitgeprobeerd):

Pijlstaart: voor 3 te klein, voor 2 prima maar enkel als slaaptent, past geen bagage meer bij.

Kuifuil: Groot genoeg voor 3 personen + wat bagage. Is het een bijzetter? Dat ligt er aan wat je onder een bijzetter verstaat. Ik zie het als prima slaaptent voor 3 a 4 personen en in die hoedanigheid zou je het als bijzetter kunnen bestempelen. Campings hanteren vaak een max grootte van 4m2 en daar gaat de kuifuil toch echt overheen. De pimplmees mag wat oppervlakte betreft dan kleiner zijn, wat vormgeving is het toch meer een volwaardige tent en geen slaaptent.

Ook ik vind het erg jammer dat de kuifuil uit het assortiment gaat en dat er geen slaaptent voor in de plaats is gekomen. Voor ons is de kuifuil een ideaal weekend tentje.

BerichtGeplaatst: 31 maart 2019, 15:49 
Site Admin

Afbeeldingen: 181
Er is nog steeds ruimte in het assortiment voor een bijzettent. Toekomst gaat ons leren of die er komt.

BerichtGeplaatst: 01 apr 2019, 09:08 
Rookie

Bedankt voor alle tips over de verschillende De Waard alternatieven. Mijn definitie van een bijzetter is dat het voornamelijk dient als slaapplek voor de 3 kinderen. De Goudplevier met varioluifel biedt de ruimte voor ouders, keuken, 'gezinsbagage', plek om te zitten als er een regenbuitje is, enz. Onze keuze voor de 'kleine' Goudplevier met 'bijzetter' was ook ingegeven door flexibiliteit, dus als je een alleen een weekend weg gaat of met bijv 1 of 2 van de kinderen op pad, dan kun je kiezen om alleen met de Kuifuil of Goudplevier te gaan (met een grotere gezinstent is het niet echt handig voor alleen een weekend of met slechts 2 personen).

Op zich is het praktisch als er naast de slaapplek in de bijzetter ruimte is voor een paar tassen, schoenen etc. Volgens mij dekt de Kuifuil de lading, net zoals sommige alternatieven die genoemd zijn. Enfin, de 2e hands beschikbaarheid is beperkt, dus het is afwachten (en het kampeerseizoen staat voor de deur...).

Wellicht een beetje vloeken in de kerk op dit forum, maar ik zag inderdaad al wat links naar alternateiven van andere merken, zoals de Falco Poolvos. Met wat zoeken zag ik ook de Bardani Cortina 210 RSC (ripstopkatoen) en de Esvo Mont Blanc 250. Iemand ervaring met deze merken?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 apr 2019, 09:48 

Afbeeldingen: 29
Persoonlijk geen ervaringen met Bardani en Falco maar zit volgens mij ook redelijk in elkaar. Wel met Esvo (zij hebben in het verleden ook de lichtgewichten van de Waard deels in elkaar genaaid).
Prima tenten maar toch anders qua kwaliteit.

Je zou ook nog naar Atomatent kunnen kijken. Daar heb je in ieder geval de kwaliteit zoals je die verwacht.

BerichtGeplaatst: 04 apr 2019, 08:11 
Rookie

Ik wil iedereen graag bedanken voor de reacties, tips, advies, enz. Bij gebrek aan een geschikte DeWaard slaaptent/bijzettter voor 3 personen, heb ik uiteindelijk gekozen voor de Esvo Mont Blanc 250. Ik heb getwijfeld over de Falco Poolvos, maar de Esvo geeft net iets meer ruimte voor 3 matrasjes en ook tassen/schoenen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 apr 2019, 23:28 

Afbeeldingen: 10
De Waard tent: Kuifuil jubileumeditie (blauw)
€ 300,00
http://link.marktplaats.nl/m1398211176? ... ialbuttons

Dat zul je dan net zien.....

BerichtGeplaatst: 14 apr 2019, 10:40 
Rookie

tsja, inderdaad. Bij uitpakken van de Esvo MontBlanc bleek dit toch een nogal grote tent te zijn, voor mijn gevoel meer een 'volwaardige tent' dan een bijzettent. Die ga ik retourneren.
Zul je inderdaad zien, bedankt voor het attenderen op de kuifuil advertentie. Helaas was deze al verkocht....

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 apr 2019, 11:07 
Tentspotter

Afbeeldingen: 0
maar dat was toch al aan de afmetingen te zien
https://www.esvocampingshop.com/nl/tunn ... aste-kuip/

BerichtGeplaatst: 15 apr 2019, 12:50 

Afbeeldingen: 40
Zoals Moose ook al noemde : een Kemphaan. genoeg slaapruimte en een diepe luifel om ook de schoenen van de kinderen buiten droog te laten staan.
Ze staan ook vaker op Marktplaats.

BerichtGeplaatst: 17 apr 2019, 17:58 
Very experienced Camper

https://link.marktplaats.nl/m1401643803

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende