Je laatste bezoek was
Het is nu 09 maart 2021, 02:33
Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Boscamping Langeloërduinen in Norg
BerichtGeplaatst: 01 mei 2015, 18:02 
Very Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 156
Afgelopen weekend zijn we er voor het eerst dit jaar weer opuitgetrokken. Niet al te ver van huis, Boscamping Langeloërduinen bij Norg.

Afbeelding

We waren deze keer slechts met z'n tweeën, "die circustent", de VZM, moest daarom thuisblijven. Het werd de Ajr.

Afbeelding

De boscamping is een prachtig terrein. Het was nu erg rustig (we waren de enige tent) maar ik denk dat het ook aangenaam toeven is als het wat drukker is. Ook voor gezinnen met kinderen is het een aanrader als de kinderen niet zo nodig geanimeerd hoeven te worden. Eenvoudige speeltoestellen maar vooral: bos. Vanaf de camping loop je zo het bos in waar van alles te beleven valt.

Afbeelding

Gratis zwembadkaartjes zijn ook nog inbegrepen.

We troffen het redelijk met het weer, in ieder geval veel minder regen dan verwacht. Vrijdag bij aankomst was het zonnig en best warm, kuiten en buik hebben voor het eerst dit jaar de zon gevoeld. Daarna was het goed weer, maar wel fris. De eerste twee avonden kon meneer Coleman ons nog op temperatuur houden onder de luifel, de laatste twee avonden moesten we echt binnen zitten met de benzinekachel op volle kracht.

AfbeeldingAfbeelding

De laatste nacht was het iets van -4, dus toen was het een flinke uitdaging om op temperatuur te blijven. Een extra handicap was dit:

Afbeelding

Iets te enthousiast de slaapzakken gepakt, twee verschillende dus. We konden niet ritsen! :( Moesten we ieder onszelf op temperatuur houden...

Afbeelding

Dichtbij is het gevangenismuseum in Veenhuizen, aanrader, inclusief een ritje met de boevenbus door het monumentale dorp.

Afbeelding
Afbeelding

Op koningsdag stond de tent er koninklijk bij onder een koninklijke lucht.

Afbeelding

Profiel Persoonlijk album  

Berichttitel: Re: Boscamping Langeloërduinen in Norg
BerichtGeplaatst: 01 mei 2015, 19:14 

Afbeeldingen: 213
Veenhuizen is zeker mooi :D
Het museum is echt een aanrader leuk en leerzaam :D

BerichtGeplaatst: 01 mei 2015, 19:56 

Afbeeldingen: 29
Leuk Bouke! Deze camping is hier nog geen 20 minuten rijden vandaan en toch ben ik er nog nooit geweest. Tentje staat er ook mooi bij. Zo'n Ajr gaat nooit vervelen.

Veenhuizen is inderdaad zeer de moeite. Ik heb een paar jaar geleden bij het museum een opdracht gedaan en ging daar twee, drie keer in de week naar toe. De prettigste ritjes woon-werk verkeer die ik ooit heb gehad. Een schitterende weg om naar toe te rijden vanaf hier. Tussen de middag na de lunch even een boswandeling maken was ook wel een ongekende luxe!
De historie van Veenhuizen is enkele jaren gelden beschreven in het boek "Het Pauperparadijs" van Annejet van Zijl. Dit boek heeft o.a. het museum een enorme boost gegeven.

BerichtGeplaatst: 01 mei 2015, 19:59 

Afbeeldingen: 25
Ahhh , nog niet met onze ajr weggeweest, maar je maakt me lekker. Wat is die mooi!!
Leuke plek, en veenhuizen vonden wij ook heel leuk om eens te zien

BerichtGeplaatst: 01 mei 2015, 20:53 
Very experienced Camper

Misschien offtopic. Maar hoe bevalt de coleman heater? Heb er ook interesse in. Duurt het lang voordat hij gloeit? En hoe zit het met de veiligheid ? En verwarmt hij goed? En als laatste ruik je hem ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 mei 2015, 21:00 
Lampbeugelaar

Afbeeldingen: 0
Het tentje staat er netjes bij Norbert, ondanks dat Type I en II mij persoonlijk meer aanspreken, maar dat is niet zo relevant :roll:

Los daarvan, als ik jou was liet ik die gespannen windschermen wijzigen naar de aangeritste variant........ :idea: :wink:

Ps. Wij hebben daar ooit 1 nacht op die camping gestaan met de fiets en een Zeekoet in Juni. Dat is ons niet echt meegevallen destijds in relatie tot de naamgeving van het terrein. Het enige wat toen wel meeviel was het weer, maar ons was het te veel caravan, te druk en te veel herrie...

Laatst bijgewerkt door ecm op 01 mei 2015, 22:06, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 01 mei 2015, 21:48 
Moderator

Afbeeldingen: 326
Als kind ben ik bij de gevangenis in Veenhuizen geweest met mijn ouders. Was toen 10 jaar dus al weer 46 jaar geleden en het maakte een enorme indruk op mij want je stond op een plek waar boeven werden opgesloten.
Een paar jaar geleden was ik daar in de buurt en ben bij die gelegenheid weer eens gaan kijken. Het viel mij zwaar tegen want het hele gevoel van de boeven die daar opgesloten zaten was verdwenen. Ze zaten er ook niet meer en het was een attractie geworden. Eigenlijk een beetje domper gevoel toen ik daar stond.

BerichtGeplaatst: 02 mei 2015, 05:21 

Emile schreef:
Het tentje staat er netjes bij Norbert

Het is niet mijn tent Emile ;-) :-)

Berichttitel: Boscamping Langeloërduinen in Norg
BerichtGeplaatst: 02 mei 2015, 05:58 

Matte schreef:
Misschien offtopic. Maar hoe bevalt de coleman heater? Heb er ook interesse in. Duurt het lang voordat hij gloeit? En hoe zit het met de veiligheid ? En verwarmt hij goed? En als laatste ruik je hem ?

Inderdaad offtopic :-). Er is een Coleman topic voor degelijke vragen ;-).

Los daarvan werken de Coleman heaters prima. Wel een beetje afhankelijk van je verwachtingen natuurlijk. Een grote familietent stook je er niet warm mee maar het is wel behaaglijk om bij te zitten. Ook is het belangrijk ze enkel te gebruiken met Colemanfuel of een andere schone brandstof zoals Aspen 4. Er zit nl. een lont in die bij gebruik van euro'95 gaat vervuilen met als gevolg dat hij onregelmatig gaat branden en uiteindelijk niet meer zal branden.

Je ruikt hem eigenlijk alleen bij het aansteken. Als hij gloeit (duurt toch wel een paar minuten) ruik je hem eigenlijk niet meer.

Als je verstandig met de heater omgaat zijn er m.i. geen veiligheidsissues.

Qua gebruiksgemak is een Zibro eenvoudiger. Die gaat aan met een druk op de knop en zonder een grote vlam in het begin. Nadeel daarvan is weer dat ze minder compact zijn.

Laatst bijgewerkt door Moose op 02 mei 2015, 08:58, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 02 mei 2015, 08:39 
Lampbeugelaar

Moose schreef:
Het is niet mijn tent Emile ;-) :-)

:oops:
Slip of the "toetsenbord".
Waar ik Norbert zei, bedoelde ik Bouke.

Sorry Bouke :!:
Desalniettemin, ook jou Alb. Jr. staat er netjes bij hoor, en zoals reeds geschreven zou ik de windschermen laten omzetten naar aangeritst.
Aanritsbare windschermen spannen veel makkelijker, veel mooier en sneller af.

BerichtGeplaatst: 02 mei 2015, 09:08 

Afbeeldingen: 156
Klopt, onze VZM heeft aangeritste schermen en die staan eigenlijk altijd goed. Maar deze tent heeft nu eenmaal losse schermen, dus we doen het er maar mee. Soms staan ze mooi, soms wat minder. Een haat-liefdeverhouding kan ook heel spannend zijn. ;-)

Matte schreef:

Hij bevalt erg goed. In de buitenlucht, bijv. onder de luifel, kan hij het net even iets aangenamer maken. In een grotere tent kan hij de kou goed verdrijven. En in de Albatros Junior bij een buitentemperatuur van rond het vriespunt moesten we hem flink temperen en we konden in een t-shirt binnen zitten.

Hij heeft wel wat tijd nodig. Hij moet eerst even vlammen, en dan moet de gloeikop nog even op gang komen. Ik schat dat het vanaf het aansteken zo'n twintig minuten duurt voor hij op volle toeren draait. Even plannen dus. Aansteken, koffie zetten, en dan lekker warm van je koffie genieten.

Tip voor het slapen gaan: scheidingsgordijn of binnentent helemaal open zetten, je dingen doen in het toiletgebouw, kachel buiten zetten en doven, en je stapt lekker warm in je slaapzak.

Veiligheid: het is een verbrandingskachel. Buiten is het veiligst. Binnen kan prima, maar altijd blijven ventileren. Helemaal reukloos is hij niet, maar je zit echt niet de hele avond in de uitlaatgassen. :-)

BerichtGeplaatst: 02 mei 2015, 10:14 
Lampbeugelaar

Bouke schreef:
Klopt, onze VZM heeft aangeritste schermen en die staan eigenlijk altijd goed. Maar deze tent heeft nu eenmaal losse schermen, dus we doen het er maar mee. Soms staan ze mooi, soms wat minder.

Probeer eens te spelen met het meer en minder, schuin zetten van de luifelmasten Bouke.
Ik krijg het gevoel als ik naar de plaatjes kijk dat ze op dat moment iets te rechtop stonden.

Bouke schreef:
Een haat-liefdeverhouding kan ook heel spannend zijn. ;-)

:lol: :wink:

BerichtGeplaatst: 26 mei 2015, 18:32 
Experienced Camper

Moose schreef:
De historie van Veenhuizen is enkele jaren gelden beschreven in het boek "Het Pauperparadijs" van Annejet van Zijl. Dit boek heeft o.a. het museum een enorme boost gegeven.

Niet dat het heel veel uitmaakt maar het Pauperparadijs is geschreven door Suzanna Jansen. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 mei 2015, 18:53 

Maakt best wat uit volgens mij. Check your facts .

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]