Je laatste bezoek was
Het is nu 08 apr 2020, 19:05
Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Camping Huttopia Gorges dus Tarn
BerichtGeplaatst: 06 jan 2020, 22:09 
Experienced Camper

Wij willen komend jaar weer op vakantie richting Frankrijk en zoeken eigenlijk het volgende:
- rustige kleinschalige camping
- aan een riviertje
- schoon sanitair
- zwembad
- grote plaatsen (we camperen nl met een VZM inclusief vario)
- mooie omgeving waar wat te zien is en waar je mooie wandelingen in de natuur kan maken

Onze kinderen zijn dan 6 en 8 jaar oud dus moet de rivier niet te wild zijn en dan is het ook nog wel fijn als er speelvoorzieningen zijn op de camping.

Nu is mijn oog gevallen op camping Huttopia Gorges dus Tarn (aan de Tarn) maar nu lijkt het zo dat de camping aan beide zijden van een (drukke) weg ligt. Klopt dat en heeft iemand ervaring met deze camping? Dat lijkt me namelijk met kleine kinderen niet zo prettig...

Ook zijn tips over andere campings in deze regio (die voldoen aan mijn wensen) erg welkom!

In hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Sjoerd.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) met Tapatalk

Profiel  

Berichttitel: Re: Camping Huttopia Gorges dus Tarn
BerichtGeplaatst: 07 jan 2020, 08:02 
Tentspotter

Afbeeldingen: 0
als je de recensies leest, zie ik niets over de weg, maar meer over de lastige bereikbaarheid van de rivier.
google leverde dit aan;
https://www.charmecamping.nl/frankrijk/ ... BQ#slide-0

Profiel Persoonlijk album  

BerichtGeplaatst: 02 maart 2020, 00:25 
Rookie

Ik had eigenlijk dezelfde zoekopdracht en wij zijn uitgekomen op de camping Les Bords du Tarn. Daar waren de plekken "De Waard-Waardig", want ik wil dat paleis niet alleen op kunnen zetten, maar er ook nog omheen kunnen lopen haha.

Drie jaar terug stonden we ook aan een rivier, maar dat was de Verdon op de camping Domaine Chastieul Provence. Dat was helemaal top en ik zou er zo weer naar terug gaan. Maar het feit dat je na de snelweg nog 4 tot 5 uur moeten sturen valt me te zwaar. Ik wil in een keer kunnen en 13 a 14 uur rijden en dan nog een tent opbouwen is me eigenlijk te gek. Ga je in twee keer, dan is het echt een aanrader.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 maart 2020, 07:50 
Experienced Camper

Basman schreef:
Ik had eigenlijk dezelfde zoekopdracht en wij zijn uitgekomen op de camping Les Bords du Tarn. Daar waren de plekken "De Waard-Waardig", want ik wil dat paleis niet alleen op kunnen zetten, maar er ook nog omheen kunnen lopen haha.

Drie jaar terug stonden we ook aan een rivier, maar dat was de Verdon op de camping Domaine Chastieul Provence. Dat was helemaal top en ik zou er zo weer naar terug gaan. Maar het feit dat je na de snelweg nog 4 tot 5 uur moeten sturen valt me te zwaar. Ik wil in een keer kunnen en 13 a 14 uur rijden en dan nog een tent opbouwen is me eigenlijk te gek. Ga je in twee keer, dan is het echt een aanrader.
Haha, dat is een toeval.. wij hebben voor dit jaar een plekje gereserveerd bij Domaine Chasteuil Provence! Fijn om te horen dat het goed bevallen is, ik heb er nu al zin in! Heb je nog tips om daar te ondernemen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 maart 2020, 21:13 
Rookie

Ik zou je zeker aanraden de Route des Cretes te rijden. Een waterfiets huren op een van de azuurblauwe stuwmeren is ook erg leuk met de kids.

Persoonlijk vond ik een dagje Monaco ook erg leuk. Die alleen vanwege het prinsendom zelf, maar voor de route er naartoe is prachtig. Het eten op de camping was niet heel bijzonder, maar je zit heerlijk in het nabij gelegen Castellane.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 maart 2020, 19:55 
Experienced Camper

Basman schreef:
Ik zou je zeker aanraden de Route des Cretes te rijden. Een waterfiets huren op een van de azuurblauwe stuwmeren is ook erg leuk met de kids.

Persoonlijk vond ik een dagje Monaco ook erg leuk. Die alleen vanwege het prinsendom zelf, maar voor de route er naartoe is prachtig. Het eten op de camping was niet heel bijzonder, maar je zit heerlijk in het nabij gelegen Castellane.
Dank je wel, ik heb er nu al zin in!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 maart 2020, 20:20 
Tentspotter

Afbeeldingen: 0
Monaco tip: Stade Nautique Rainier III . Dit openluchtbad ligt midden op de boulevard. Entree is 5 a 6 euro. Echt een fantastische plek om te vertoeven voor weinig 8)

Profiel Persoonlijk album  

BerichtGeplaatst: 11 maart 2020, 18:33 
Experienced Camper

Bedankt voor de tips!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ]