Je laatste bezoek was
Het is nu 28 sep 2020, 02:06
Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Waarde tweedehands tent
BerichtGeplaatst: 02 sep 2020, 14:43 
Rookie

Hi,

Ik weet niet of het hier past maar laat ik het maar proberen.

Ik ben op zoek naar een tweedehands lepelaar met varioluifel. Nu staan er daar wel een aantal van op marktplaats, maar ik ben me nog niet zo lang aan het verdiepen in de waard tenten, dus heb er relatief weinig verstand van.

Ik weet dat het aantal staweken relevant is met een max van 40 a 50 weken, manier van opbergen en of er wel of niet mee aan de kust is gekampeerd ivm zilt. Echter vind ik het lastig de waarde van een tent in te schatten. Zo worden er tenten met 35 staweken aangeboden voor 850 euro, terwijl mij dit nogal fors lijkt.

In het berekeningsmodel heb ik het een en ander geprobeerd, maar die geeft van alle tenten van voor 2003 aan dat de restwaarde 0 is, ook met 0 staweken. Dus vandaar mijn vraag hier. Ik zou graag eigenaar worden van een mooie de waard, maar wil een miskoop voorkomen.

Vandaar mijn vraag, wat is ongeveer een reële prijs voor een lepelaar met varioluifel met 20 staweken? En met hoeveel staweken is het niet meer verstandig een tent over te nemen?

Met vriendelijke groet

Profiel  

Berichttitel: Re: Waarde tweedehands tent
BerichtGeplaatst: 02 sep 2020, 15:15 
Tentspotter

Afbeeldingen: 0
Welkom op het forum.
Heb je een pb gestuurd.

Profiel Persoonlijk album  

BerichtGeplaatst: 02 sep 2020, 15:21 
Very Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 180
Welkom!

Waarde en prijs, daar kun je een afstudeerscriptie over maken. Alle gekheid op een stokje, ik denk dat een knappe Lepelaar (die niet aan zee heeft gestaan en verder 'schoon' is) met 2 zijluifels en vario en met 20 staweken max € 1.000 mag kosten. Ik heb de indruk dat de Lepeleaar de laatste jaren iets minder populair is op MP en dat beïnvloedt de prijzen.

Maar dan komt het: iemand kan roepen dat een tent 20 staweken, maar kun jij dat er aan af zien? Vaak wordt het wat optimistischer herinnerd (vaak geen onwil!) dan wat de werkelijkheid was. Zou jij je van de afgelopen 20 jaar kunnen herinneren hoeveel weken je met een tent gekampeerd hebt als je dat niet ergens hebt vastgelegd?

En dan de staat: voor de één is netjes iets anders dan voor een ander. Maar als je een tent overneemt en je moet het grondzeil aan beide kanten ontdoen van jaren vuil, dan kan ik je vertellen hoe de staat van de rest is. En uiteindelijk zijn dat allemaal factoren die mede de prijs bepalen.

Wat je ook niet moet vergeten is dat foto's bij een advertentie vaak enorm (positief) vertekenen, in die zin dat als je er zelf met je neus bovenop staat iets wat er op MP netjes uitzag, toch tegenvalt. Nog afgezien van het feit dat je regelmatig advertenties ziet met van internet geplukt foto's, dus niet eens van de tent zelf die aangeboden wordt.

Moet je daarom geen 2e hands tent kopen? Tuurlijk wel. Maar ervaring met het beoordelen van tenten helpt wel. En met een beetje geduld en vasthoudendheid is het mogelijk om een hele knappe tent te scoren voor relatief weinig geld!

Je kunt hier altijd een link naar een MP advertentie plaatsen: dan kijken we ff mee :wink:

BerichtGeplaatst: 02 sep 2020, 15:32 
Rookie

Wat een behulpzaamheid!

Ik heb momenteel deze advertentie op het oog;

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... b9c5b7a618

Vond de vraagprijs fors maar daar valt over te praten.

En ik vroeg me af of het niet hebben van een binnentent een groot gemis is?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 sep 2020, 15:52 
Very Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 180
Kijk, dat bedoel ik nou. Volgens mij zie ik op de foto's 4 verschillende tenten, waarvan nr 4 niet eens een Lepelaar is.

OK, laten we er vanuit gaan dat het verhaal van plusminus 18 staweken correct is (kan ook nog zo zijn dat ze 'm 2e hands gekocht hebben en er vervolgens die 18 weken mee gekampeerd hebben... -> vragen dus!). Dan wordt er wel een mooi complete tent aangeboden. Binnentent? Tja, je hebt mensen die er bij zweren en anderen (waaronder ik) die het een dure accessoire vinden. Zelf vind ik een gronddeken heerlijk voor onder de voetjes. Maar je ziet dat de tent al vanaf juni wordt aangeboden en dat er tot de dag van vandaag zelfs niemand het minimumbedrag van € 850 heeft geboden.... Dat biedt onderhandelingsruimte tot een stuk onder die 850€ naar mijn idee.

Maar alles staat en valt bij het bekijken, liefst opzetten en bekijken, van de tent en wat je dan ziet!

BerichtGeplaatst: 02 sep 2020, 15:52 
Tentspotter

Afbeeldingen: 0
De foto's zijn van verschillende tenten, lijken van internet geleend.
Over een binnentent is veel geschreven. Even de zoekfunctie gebruiken.
De een vindt het een must en de ander onzin, en alle meningen er tussen. Kortom zeer persoonlijk.

BerichtGeplaatst: 07 sep 2020, 12:10 
Rookie

ik weet nog wel een lepelaar met vario te koop in goede staat en voor een schappelijke prijs ,wel zonder binnentent .Ulijn Te Drunen 0657331651

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ]