Je laatste bezoek was
Het is nu 17 maart 2025, 12:08
Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kerst 2021
BerichtGeplaatst: 25 dec 2021, 12:00 
Camper

Afbeeldingen: 21
Dichter bij een witte kerst dan dit gaan we dit jaar niet komen in Nederland denk ik.

Voor de "profi's": Ja ik weet dat de elastieken aan de windschermen (veel) te lang zijn, echter er is geen fatsoenlijke tentelastiek meer te koop die niet al na een of twee dagen kapot gaat zeker in de winter met vorst. In de winter gebruik ik daarom maar spanbanden die op vrachtwagens en aanhangers worden gebruikt om het afdekzeil af te spannen, en deze zijn helaas niet korter verkrijgbaar dan 20 cm. Dubbelslaan gaat niet omdat de D-ringen aan de windschermen hiervoor niet groot genoeg zijn.

10843

10844

10845

Profiel Persoonlijk album  

Berichttitel: Re: Kerst 2021
BerichtGeplaatst: 25 dec 2021, 14:36 
Camper

Voor de volgende keer:
https://www.obelink.nl/isabella-isaflex ... ingen.html

Deze zijn perfect voor windscherm.

Veel plezier!

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 dec 2021, 09:16 
Camper

Afbeeldingen: 21
MaartenMas schreef:

Dank voor de tip :!:
Helaas dat type heb ik in het verleden ook al eens geprobeerd en ook die sneuvelen in schoonheid. Het probleem schuilt in de samenstelling van het elastiek. Naar mijn idee zit er tegenwoordig geen rubber meer in maar zijn ze gewoon van een soort (goedkope) plastiklegering. Tentelastiek en vorst gaan niet goed samen, en daarnaast is de moderne tentelastiek is ook supergevoelig voor beschadiging. Vnl. 's nachts hoor je ze kapot knappen als het sterk afkoelt en zeker als het vriest.

Die spanrubbers voor dekzeilen van vrachtwagens en aanhangers blijven tot nu toe wel heel maar ik moet eens iets verzinnen om ze ingekort te krijgen en toch bruikbaar blijven.......

BerichtGeplaatst: 03 jan 2022, 22:10 
Very Highly experienced Camper

Afbeeldingen: 33
De elastieken zijn tegenwoordig inderdaad van slechte kwaliteit. Ook in de zomer gaan ze hooguit een vakantie mee.
Ik ontdekte het kwaliteitsverschil toen ik een zak oude exemplaren ( nieuw in de verpakking ) op zolder vond.
Deze gaan nu al een aantal vakanties mee.

BerichtGeplaatst: 05 jan 2022, 19:03 
Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 70
Ze zeggen ook wel eens dat vroeger alles beter was,.... In sommige opzichten is dat ook echt zo.

Vroeger toen de schepen nog van hout waren, waren de mannen van staal, toen kwamen er schepen van staal, en werden de mannen van hout,... Tegenwoordig zijn de mannen van plastic.... :lol:

Maar kan je de aanhanger elastieken niet dubbel doen en met een s haakje of ring bevestigen aan de D oogjes van de tent?
Want snap heel goed wat je bedoeld, je merkt het ook meteen als je die elastieken al vast pakt dat ze gewoon minder zijn van kwaliteit

BerichtGeplaatst: 04 jul 2024, 17:55 
Rookie

Hallo Dragonfly en anderen,

Ik ervaar ook het probleem van de korte levensduur van de spanrubbers. Bij zoeken kwam deze post naar voren en ik zie dat deze al heel oud is. Maar hoe is de ervaring met deze rubbers? Werkt het goed en krijg je geen vlekken op het doek? Zijn er anderen die deze rubbers ook gebruiken of zijn er inmiddels andere oplossingen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 jul 2024, 19:39 
Tentspotter

Afbeeldingen: 1
de genoemde werken prima. maakt eigenlijk niet uit wat je gebruikt. Had deze liggen, https://spandoekman.nl/spanners-en-elas ... -spanners/
werkt ook perfect.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ]