Ik heb dit weekend voor het eerst in zeker 20 jaar weer met mijn eerste tent gekampeerd. Ik heb hem ergens in de jaren 70 van kennissen gekregen, toen al een tweedehandsje. Hij is nog in verbazingwekkend goede staat, maar het is dan ook letterlijk zware kwaliteit. Ingepakt is het een loodzaar pakket, met ijzeren stok en haringen. Die twee stokken onder de luifel heb ik er later aan toegevoegd, zo was het iets gemakkelijker om er in en er uit te kruipen.
Het logo is zeer verbleekt, maar met wat moeite kon ik achterhalen dat het een Zwarts is.
Kan iemand mij wat meer vertellen over het merk Zwarts? Er is online weinig over te vinden. Ik lees wel ergens dat 'de tenten in de huiskamer werden gemaakt'. Is dat echt zo? En was dat dan mijnheer of mevrouw Zwarts die dat deed?
Ik vond dit forum door een vraag over een Zwarts tent van een paar jaar geleden, zo ben ik hier terecht gekomen. Er bestaan/bestonden blijkbaar catalogussen van Zwarts - heeft iemand hier er eentje uit die tijd en kan die vertellen welk model dit was en van welk jaar ongeveer? Wat kostte zo'n tent destijds?
Er zit een geborduurd ANWB-logo op met daarop 1971, maar er staat me bij dat dit logo ouder was dan de tent. Toch zal dat niet heel veel ouder zijn geweest, maar ja, op die leeftijd (in '71 was ik 8) was iets al snel oud natuurlijk.

Bedankt alvast voor reacties!
Jelga