Je laatste bezoek was
Het is nu 01 jun 2023, 03:06
Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: luchtbed of toch weer self-inflating????
BerichtGeplaatst: 17 apr 2005, 20:08 
Camper

Hallo allemaal,
Wij kamperen nu 10 jaar met de Albatros en ook slapen wij al 10 jaar op self-inflating bedjes van Metzeler, 3,5 cm dik. Nu hebben wij sinds een paar jaar thuis een waterbed omdat mijn man en ik geregeld last van rugpijn kregen. Vanaf die tijd hebben we ook steeds last van onze ruggen als we op vakantie zijn.
Nu zijn wij dus op zoek naar andere matrassen voor het kamperen zodat we van die rugpijn op vakantie af zijn. Nu twijfelen we tussen een luchtbed omdat dat het meest overeenkomt, denken wij, met het waterbed en tussen een 10 cm dik self-inflating matras.
Nu heb ik al het een en ander gelezen hier op het forum over de bedjes maar vraag me af of er iemand is die ervaring heeft met bedjes en het hebben van een waterbed thuis en wat dan het beste op vakantie bevalt.
En is het oppompen en leeg laten lopen van die luchtbedden niet steeds tijdrovend (bij een overnachtingscamping bijv). Het is ons nl altijd wel goed bevallen om die self-inflatings lekker uit te rollen in de tent (tegen de tijd dat je naar bed ging waren ze volgelopen) en met het oprollen hebben we ook nooit problemen (dat doen we ook met de "knie-methode")
Ben benieuwd naar jullie reacties......
En verder wil ik nog even zeggen dat ik dit forum net ontdekt heb en het heel erg leuk vind om zoveel over "De Waard" tenten en ervaringen van "De Waard-gangers" te lezen.
Tessa

Profiel  

Berichttitel: matjes luchtbed
BerichtGeplaatst: 17 apr 2005, 20:54 
Camper

Hoi
Wij hebben ook een waterbed..matjes... nee te dun!!
Een lucht bed is voor ons een prima vervanging van ons waterbed!
en dat oppompen valt reuze mee.
groet Anne-M

Profiel  

Berichttitel: matjes of luchtbed
BerichtGeplaatst: 17 apr 2005, 21:01 
Very experienced Camper

Afbeeldingen: 1
wij hebben juist het tegenovergestelde ervaren.

matjes van 10 cm zijn prima en isolerend.

lucht bedden zijn weliswaar ook prima, maar alleen als het niet koud of vochtig is. luchtbedden isoleren helemaal niet. daardoor wordt je 's nachts koud en dus ook stijf.

luchtbedden laten zich makkelijk oppompen met een electrisch pompje, als je 5 luchtbedden moet pompen met een voetpomp ben je 1035 pompslagen verder.

Profiel Persoonlijk album  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2005, 21:04 
Very Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 156
Hallo Tessa,

Ik denk dat het heel persoonlijk is. Waar de een met een harmonicarug van zijn luchtbed opstaat, ligt de ander er heerlijk op. Wij slapen sinds een aantal jaren op 10 cm selfinflatables, en dat ligt gewoon goed. In ieder geval stukken beter dan het 4 cm exemplaar waar onze jongste op ligt. Daarvoor hadden we een velours-luchtbed, zo’n hele dikke. Je pompt je wezenloos (een 12V-compressortje is dan een uitkomst, maar een beetje gênant voor een De Waardkampeerder :oops: ), maar wij vonden het fantastisch slapen. Thuis hebben we ook een goed matras, maar dat luchtbed was echt iedere avond weer genieten.
Probeer eens een luchtbed of een 10 cm selfinflatable te lenen voor een nachtje. Voordat wij ze kochten hebben we ook een matras van een collega getest. Tien minuten in de winkel liggen zegt niets, pas als je de volgende ochtend gebroken opstaat weet je waar je aan toe bent.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2005, 22:04 
Moderator

Afbeeldingen: 326
Dag Tessa,

Mijn ervaring met self inflating zijn niet erg best. Heb er jaren op geslapen maar heb dat altijd als onprettig ervaren. Het was noodzaak want in een heel kleine auto was het altijd erg afwegen wat je meeneemt. Op een gegeven moment kwam er een wat grotere auto en dat was een mooie gelegenheid eens een ander matras aan te schaffen voor in de tent. Het werd zo'n velours-luchtbed. Sliep goed maar was een hele klus om op te pompen. Op een dag was het ding lek, vlak voor het naar bed gaan :( maar gelukkig stond mijn broer op dezelfde camping en... die heeft altijd extra spullen bij zich. Ik kon van hem een luchtbed lenen. Ben er de volgende dag een gaan kopen en slaap sindsdien nergens anders meer op in de tent. Nooit klachten en altijd weer uitgerust opstaan :!:
Heb er zelfs thuis een week op geslapen nadat ik een keer door mijn rug was gegaan. Sliep veel prettiger dan op een gewoon matras.

En... wanneer je weer af moet breken om op pad te gaan naar een andere camping, gewoon op het moment dat je opstaat het ventiel eruit. Tegen de tijd dat hij in de ato moet is hij zo plat als een dubbeltje :D

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2005, 22:11 
Highly experienced Camper

Afbeeldingen: 9
Hallo tessa,

Wij slapen op een 6,5 cm dik self inflating matje en ik moet zeggen al zou ik er mijn hele leven op moeten slapen dan zou ik er geen bezwaar tegen hebben. Mijn vrouw die ook snel rugklachten heeft als het matras niet goed is, zelfs die slaapt er goed op. Er zijn natuurlijk verschillende merken, maar wij hebben ze gewoon bij de waard gekocht extra lang en extra breed. Het is wel een hele investering, maar je moet er wel de hele vakantie op slapen en als je tijdens je vakantie niet lekker slaapt dan is je vakantie ook niet echt super. Maar voor iedereen is het verschillend daar ben ik het mee eens.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2005, 22:22 

Wij slapen (sliepen) op 10 cm dikke zelfopblaasbedden, extra breed (De Waard). Mijn vrouw en ik, slechte ruggen, maar dit beviel ons het best. :)
Op waterbedden hebben we geen ervaring. :? Op luchtbedden wel; wij vonden dat weer niks :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2005, 22:24 
Moderator

Nou Tessa, trek hier maar eens een conclusie uit... begrijp je het nog :shock: :D :?

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2005, 22:32 
Camper

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de reacties.
Heel goed om alle verschillende ervaringen te lezen en zoals verwacht is het waarschijnlijk toch iets heel persoonlijks.
Hoewel wij wel het idee hebben dat het lucht van het luchtbed een beetje te vergelijken is met het water uit het waterbed en dáár steun bied waar de holtes in je rug anders geen steun krijgen.
Maar het blijft natuurlijk iets "Niet De Waards" ........
Om die opmerking moesten wij wel lachen want dat vinden wij zelf namelijk ook wel (hoewel het natuurlijk nergens op slaat) terwijl het belangrijker is dat je gewoon lekker slaapt en zonder rugpijn opstaat.....
Misschien komt er ook nog iemand die wel een waterbed heeft en ook een "de waard" (en ook dat waterbed is trouwens voor iedereen aan te bevelen :D ) Het enige nadeel van een waterbed is dat je het niet mee kan nemen op vakantie :cry:
Maar ik hoop op nog meer reacties want dat is toch heel leuk om te lezen.....
Groeten van Tessa

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2005, 22:34 

De oplossing is natuurlijk gewoon water in je luchtbed laten lopen en... klaar :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2005, 22:36 
Moderator

Water is overal te vinden dus de oplossing van Willem is top :wink:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2005, 22:37 
Camper

Ja, goede tip maar geeft alleen zo'n troep bij het leeglopen :lol: :lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2005, 22:41 
Moderator

Niet IN de tent laten leeglopen Tessa :!:

1 lucht(water)bed naar buiten slepen;
2 ventiel verwijderen;
3 rustig leeg laten lopen;
4 opvouwen en in de wagen. :idea:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2005, 22:43 

En een beetje talkpoeder derin 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2005, 22:44 
Moderator

Nog een tip: koop je een luchtbed, neem er niet een met banen en een hoofdkussen maar kies voor een luchtmatras :!: :!: :!: Hier zit een grot verschil tussen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende